Σήμερα μου ήρθε με μαζική αποστολή το παρακάτω μέιλ, με τον εύγλωττο όσο και εθνεγερτήριο τίτλο «Είμαστε απόγονοί τους;». Μπορεί να το έχετε πάρει κι εσείς. Το παραθέτω, με απαράλλαχτη την ορθογραφία και τη σύνταξη.
Ελληνικό Δίκαιο που ίσχυε κατά τον 5ο π.Χ. αιώνα, δηλαδή του Χρυσού Αιώνα της Δημοκρατίας της …Ελλάδα ΜΑΣ. Aναφέρεται εδώ η περίπτωση του πολίτη που ήθελε να γίνει βουλευτής. Ο νόμος απαιτούσε τα εξής:
1) Να είναι Έλλην πολίτης
2) να κατέχει την Ελληνική θρησκεία και παιδεία
3) να ΜΗΝ είναι κίναιδος και
4) να καταγραφεί ΟΛΗ η περιουσία του κυρίου, μέχρι και τα σανδάλια που φοράει, καθώς και η οικογενειακή του περιουσία.
Εάν τηρούνταν όλα αυτά τότε ο εν λόγω κύριος, μπορούσε να γίνει βουλευτής. Αν ο κύριος αυτός πρότεινε και περνούσε νόμο ο οποίος αποδεικνυόταν οικονομικά ζημιογόνος για την Αθήνα τότε έπρεπε να κατασχεθεί από την καταγεγραμμένη περιουσία του, όλο το ποσόν κατά το οποίο ζημιώθηκε οικονομικά η Αθήνα. Αν δεν έφθανε η περιουσία του τότε έπρεπε να κατασχεθεί ΟΛΗ η περιουσία του (μέχρι και τα σανδάλια που κατεγράφησαν) και το υπόλοιπο που αδυνατεί να καλύψει να το εξοφλήσει ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ.
Αν ο νόμος που πρότεινε και πέρασε ο κύριος αυτός, ζημίωνε ΗΘΙΚΑ την Αθήνα η ποινή ήταν : ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ ΤΕΛΕΥΘΗΣΑΤΩ!!!!!!!
5ος π.Χ. ΑΙΩΝΑΣ — ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝ
21ος μ.Χ. ΑΙΩΝΑΣ — ????
Περιττεύει, ελπίζω, να επισημάνω πως σχεδόν ούτε μία φράση από το παραπάνω κείμενο δεν ανταποκρίνεται στην ιστορική αλήθεια. Κανένα από τα παραπάνω κριτήρια δεν επηρέαζε την επιλογή των βουλευτών, δηλαδή των μελών της αθηναϊκής Βουλής των Πεντακοσίων.
Πρώτα απ’ όλα, η επιλογή των βουλευτών, τουλάχιστον τον πέμπτο αιώνα, γινόταν με κλήρο, γιαυτό ο Θουκυδίδης χρησιμοποιεί τον όρο βουλὴ ἡ ἀπὸ τοῦ κυάμου (8.66.1), αφού ως γνωστόν οι κύαμοι, τα κουκιά, χρησιμοποιούνταν σαν κλήροι.
Έπειτα, η αθηναϊκή Βουλή δεν ήταν νομοθετικό σώμα (τον ρόλο αυτόν τον είχε η εκκλησία του δήμου), αλλά νομοπαρασκευαστικό: καθήκον είχε να εισηγείται στην εκκλησία, μέσω του προβουλεύματος, τα «νομοσχέδια» που επρόκειτο να συζητηθούν, τον τελικό λόγο όμως τον είχε η εκκλησία, η οποία μπορούσε και να απορρίψει το προβούλευμα.
Τέλος, όσοι κληρώνονταν βουλευτές υποβάλλονταν πράγματι σε κάποια δοκιμασία, αυτή όμως δεν είχε σχεδόν καμία σχέση με όσα απίστευτα αναφέρει το chain-mail που μου ήρθε σήμερα: κατά τη δοκιμασία οι κληρωτοί βουλευτές έπρεπε να αποδείξουν ότι είναι γνήσιοι αθηναίοι πολίτες και από τους δυο γονείς τους (γνήσιοι ἐξ ἀμφοῖν), ότι δεν έχασαν ποτέ τους τα πολιτικά τους δικαιώματα (ἀτιμία) και ότι είναι πάνω από τριάντα ετών.
Το τι έβαζαν στον κώλο τους οι βουλευτές δεν ενδιέφερε κανέναν, ούτε καν τον Αριστοφάνη και τους συναδέλφους του.
Τα περί «ελληνικής θρησκείας και παιδείας» ενδιαφέρουν μάλλον τα στελέχη του ΛΑΟΣ παρά τους Αθηναίους του πέμπτου αιώνα.
Όσο για την καταγραφή της περιουσίας των αθηναίων βουλευτών, αυτή ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας. Εφ’ όλης της ύλης απολογισμό (και οικονομικό) είχαν υποχρέωση να δίνουν, στο τέλος της θητείας τους, όσοι πολίτες κατείχαν δημόσιες θέσεις και διαχειρίζονταν δημόσια αξιώματα, όχι όμως οι βουλευτές.
Εν πάση περιπτώσει, εμένα όλα αυτά τα επιστημονικοφανή φαντασιοκοπήματα –στα οποία εξέχουσα θέση κατέχει εκείνο το ανελλήνιστο «τελευθησάτω»– μού θυμίζουν γνωστό Καθηγητή του Πανεπιστημίου της Γκουανταλαχάρας . Εσείς τι λέτε;
Απντέιτ: Δεν μου’κοψε να γουγλίσω το κείμενο και νόμιζα ότι κυκλοφορούσε μονάχα σαν τσέιν μέιλ. Αμ δε! Δοκιμάστε να βάλετε σ’ ένα ψαχτήρι δέκα δεκαπέντε λέξεις του και θα δείτε ότι το κείμενο αναπαράγεται ταχύτατα στο κονικλοτροφείο της (εθνεγερτηρίου βεβαίως) ευλογοσφαίρας.
Τηλεφτυσάτω…
(μα μόνον εμένα δεν μου έρχονται αυτά τα τσέιν-μέιλ; μόνο κάτι πρώην υπουργοί της Νιγηρίας που μου προσφέρουν τα εκατομμύριά τους;)
Και δεν τα παίρνεις Δυτη; Εγώ από αυτά τα μαιλ εχω καταθέσεις στα Κευμαν 5 φορες το ΑΕΠ 🙂
Δύτη, το Τηλεφτυσάτω είναι άπαιχτο! Να υποθέσω ότι είσαι φανατικός θεατής του ΤηλεΦτύστυ;
ποτέ προ της τελεφτύσ’ !
Δύτη, έχεις μεγάλη ρέντα απόψε!
Καραμπινάτο Χρυσό Πέταλο.
παρλαράμα…
Το παλιό μου ψευδώνυμο. Κακώς μου φαίνεται το εγκατέλειψα
ποτέ δεν είναι αργά για επανορθώσεις
Μαρίες υπάρχουν πολλές, Παραρλάμα όμως μία!
Στάζυμπε: σωστός!
Ωστε υπηρχε κρατος «Δημοκρατια της Ελλαδας» τον 5ο αι. π.Χ. με Ελληνες πολιτες και μας το κρυβανε τοσα χρονια οι νεφελειμ; Πω πω συνομωσια!!
Πράγματι, χρυσό πέταλο! Πάντως, ούτε σε μένα έχει έρθει, μόνο οι Νιγηριανοί του Δύτη.
Πολύ με άρεσε ο εν λόγω κύριος και τα σανδάλια του.
Μαρία, πράγματι, είναι μια συγκινητική πινελιά.
Τιπού, να σου πω (λίγο καθυστερημένα) τις ευχές μου;
Ξέρεις δα ποιος μου το θύμισε.
(όσο για το μέιλ, και γω το πήρα. Αλλά οι Νιγηριανοί έχουν χαθεί τελευταίως…)
Μπουκαν, οι ευχές καλοδεχούμενες, και τις ανταποδίδω ευχαρίστως!
Απιστευτο. Εμενα τετοια μεηλ δεν μου στελνουν γιατι ξερουν οτι θα επακολουθησει κραξιμο.Πριν καμια βδομαδα ομως, μεταξυ μπυρας και σφηνακιου, πιασαμε την πολιτικη ψιλοκουβεντουλα με κατι παλιους φιλους ,ενας εκ των οποιων κατεθεσε παρομοιες προτασεις(με εξαιρεση τα σεξουαλικα) . Η ομηγυρη(καιρο ονειρευομουνα να γραψω αυτη τη λεξη)τοτε με καθησυχασε οτι δεν προκειται για φασιστικες αποψεις αλλα για προτασεις διακυβερνησης Αρχαιοελληνικης λογικης. Η πλακα ειναι οτι οταν προτεινα σα λυση διαβουλευτικες δημοκρατιες και αλλα γαπικα, ο φιλος -δημευω-και-δερνω μου επισημανε οτι το να διαβαζει κανεις κανα δυο μπλογκ δεν αρκει για να χει αποψη. Πρεπει να το ψαναδω με τα τσεην μεηλ…
Εχθροσοφέρ, καλώς ήρθες! Είναι ανατριχιαστικό με πόση ταχύτητα διαδίδονται, και με πόση προθυμία καταπίνονται αμάσητες, οι εθνεγερτήριες παπάρες. Μάλιστα, όσο πιο ανυπόληπτο είναι το μέσο (τσέιν μέιλ, ιστοσελίδες της πλημμύρας, σκουπιδοκάναλα), τόσο μεγαλύτερη διάδοση έχει η παπάρα. Το πράμα θέλει μελέτη.
Καλως σας βρηκα αγαπητε. Σε καθε περιπτωση παντως, τι να τα κανω εγω τα παπουτσια του Καραμανλή;(Ενα ποδηλατακι παντως το ζαχαρωνω καιρο. Ελπιζω να μην επαθε μεγαλη ζημια τοτε με την αλυσιδα…)
Εχθροσοφέρ, παρατηρώ ότι γαπίζεις επικίνδυνα! 🙂
Ψάχνοντας για το πως να χρησιμοποιώ εισαγωγικά, βρήκα αυτό το blog. Γεμάτο με πολύ πολύ ενδιαφέροντα άρθρα. Εξαιρετικό!
xebeche, το μπλογκ σας καλωσορίζει και σας ευχαριστεί για τα καλά σας λόγια!